منتديات كفانى عذاب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات كفانى عذاب

مــــنـــتـــــ كفانى عذاب ـــــــــــــدى

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

فيرس Autorun, اتمنى منكم كل التقدير

كاتب الموضوعرسالة
*_* mody *_*
المراقب العام للمنتدى
المراقب العام للمنتدى
*_* mody *_*

فيرس Autorun, اتمنى منكم كل التقدير Empty
مُساهمةموضوع: فيرس Autorun, اتمنى منكم كل التقدير   فيرس Autorun, اتمنى منكم كل التقدير Icon_minitimeالثلاثاء يناير 20, 2009 8:38 am

[center]هو فى طريقه بس صعبه شويه و الطريقه دى انا مبطلعهاش لحد خالص بس علشان بحب كل اللى فى الموقع هقولها
ركز معايا قــــــــــــووووى
اول حاجه هتعملها هتنزل ويندوز اى نسخه و بعد مايخلص متفتحش اى حاجه غير اللى انا هقوله اوعى تفتح حاجه تانيه احسن الطريقه متشتغلش
افتح الماى كومبيوتر اوعى تفتح اى بارتيشان
هتجيب بعد كده tools من فوق بعديها folder options بعديها view من فوق و اكيد طبعا انت عارف ازاى بتكشف و ازاى بتخفى!!!
هتختار تانى دايره علشان تكشف المخفى
و تحت الدايرتين اللى هما بيخفوا و يكشفوا هتلاقى مربعين معمول عليهم صح الغى الصح اللى عليهم
اهم جزء اللى جاى
ركز فيه
هتجيب SEARCH بس اوعى تفتح اى LOCAL DISK علشان الفيرس ميشتغلش
و بعد ماتجيب SEARCH تحدد الLOCAL DISK اللى بيبقى فيه الفيرس اكنك هتعمل سيرش فيه
و متكتبش حاجه فى مربع السيرش و دوس سيرش هتلاقى كلمة autorun و جنبها نقطه و كلمه بس انت هتختار واحده هتلاقى فى العمود اللى جنب اللى فيه الاسم اسم الlocal disk اللى انت عامل فيه سيرش اسمه هو بس مثلا هتلاقى D/: هتختار ال AUTORUN اللى فيه المواصفات دى و الغيه و اوعى تفتح اى LOCAL DISK شوفت انا حذرتك كام مره و اعمل الطريقه دى فى كل ال LOCAL DISKS اللى فيهم فيرس و لو عاوز حاجه جامده كمان نصيحه تسطب برنامج AVAST انتى فيرس بس تنزله من على النت قبل موضوع الويندوز و تحطه فى اى LOCAL DISK و تسطبه بعد ماتخلص حوار الAUTORUN و تخليه يعمل اسكان على جهازك و خليه يلغى الحاجات المفيرسه و بكده الجهاز هيبقى نضيف اخر حاجه
و انشاءلله هيتلغى كل انواع الفيرس اللى عندك
طولت عليك فى الطريقه بس يارب توصلك صح و تفهمها

https://kfany3zab.yoo7.com

فيرس Autorun, اتمنى منكم كل التقدير
صفحة 1 من اصل 1